Citroen-maanzaad muffins

Gisteren kwam ik alweer dat zakje maanzaadjes tegen.
Net zoals vorige week,
En de week ervoor..
Onaangebroken, nog steeds.
Ik kocht het zakje al lang geleden,
misschien een jaar?
Ik kocht het omdat ik het nog nooit echt heb gebruikt,
en het me zo leuk leek om eindelijk eens iets mee te doen.
maar nu, een jaar verder is het zakje nog dicht.
Daar moest dus verandering in komen,
dus ben ik gaan bakken,
met het zakje maanzaadjes.
Het werden citroen-maanzaad muffins.
Misschien wat voor de hand liggend,
maar dan weet je wel dat ze in ieder geval lekker zijn!
En dat waren ze.
En ook de dag erna, misschien nog wel beter zelfs.

 Ik heb een muffinrecept gebruikt dat ik altijd gebruik als ik muffins maak, heb het ooit een keer op het internet gevonden, maar heb geen idee meer waar het vandaan komt. Voor mij werkt het in ieder gevaal altijd, de muffins zijn altijd heel luchtig en zacht. Voor het glazuur heb ik poedersuiker en citroensap gemengd.

110 g boter
225 g suiker
2 eieren
1 tl vanille-extract
200 g bloem
2 tl bakpoeder
zout
200 ml melk
2 el maanzaad
Schil en sap van 1 citroen

Verwarm de oven voor op 190 graden.
Zet papieren bakjes in een muffinvorm.
Meng in een kom de bloem, bakpoeder en het zout.
Mix de boter met de suiker luchtig in een andere kom,
en klop dan één voor één de eieren erdoor.
Voeg de vanille-extract toe en mix alles goed door.
Spatel het bloemmengsel erdoor en vervolgens de melk.
Voeg dan de citroenrasp en sap toe en het maanzaad.
Vul de bakjes met het mengsel en zet 25 minuten in de oven.

Dit bericht werd geplaatst in Koekjes, cakejes, taart en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Citroen-maanzaad muffins

  1. betty zegt:

    I really love your pictures, the muffins sound really good

Geef een reactie

